Az elképesztő fesztiválkarriert befutott modern magyar rabszolgasztori, az Egy nő fogságban után most Almási Tamás tokaji aszúról forgatott dokuját vette szárnya alá Magyarország egyik legsikeresebb dokumentumfilmes producere, Ugrin Julianna. A Folyékony arany a napokban a miskolci CineFesten debütál, és szeptember 19-től látható a mozikban.
Fotó: Muray Gábor
UGRIN JULIANNA
Producer, gyártásvezető, koproducer, 2008 óta dolgozik a filmszakmában, 2009-ben a Eurodoc rangos dokumentumfilmes produceri képzését is elvégezte. Karrierjét a Havas Filmsben kezdte, 2011-ben társszervezője volt a Eurodoc első fordulójának Budapesten. 2011-ben megalapította saját filmgyártó cégét, az Éclipse Filmet. Terveivel számos nemzetközi vásáron és pitchingfórumon részt vett, és a kész filmek olyan fesztiválokon szerepeltek vagy nyertek díjakat, mint az IDFA, a Szarajevói filmfesztivál, a Dok Leipzig vagy a HotDocs. 2016 óta a Színház- és Filmművészeti Egyetem DLA-hallgatója. Eddigi legsikeresebb filmje, Tuza-Ritter Bernadett felkavaró alkotása, az Egy nő fogságban (2017) az első magyar egész estés dokumentumfilm, amely bekerült a Sundance Filmfesztivál versenyprogramjába. A film világpremierjét az amszterdami IDFA-n tartották, számos díjat nyert, Európai Filmdíjra jelölték, a magyar filmkritikusok a legjobb dokumentumfilmnek járó díjjal ismerték el.
Ha az ukrán energiafenyegetés megvalósul, akkor a magyar családok áramszámlája a duplájára, fűtésszámlája a négyszeresére nő – jelentette ki reggeli interjújában Orbán Viktor. Szerinte nonszensz, hogy a magyarokkal akarják megfizettetni az európai háborús politika árát.
„Weber úr azt mondta az Európai Parlamentben, hogy az ukránoknak joguk van csatlakozni az Európai Unióhoz. Ez tévedés. Az ukránoknak joguk van jelentkezni az EU-ba. Nekünk pedig jogunk van dönteni erről. Ez a helyes leírása a helyzetnek.”